15. 9. 2013 - Cyklo Náměšť nad Oslavou - Hodonín
Popis | V neděli 15. září jsme uskutečnili plánovanou cyklotúru z Náměště nad Oslavou do Hodonína. Původně se měla trasa odjet už v sobotu, ale kvůli špatnému počasí jsme se v páteční podvečer rozhodli operativně akci přesunout na neděli. Udělali jsme dobře, po celý den panovalo pro cyklistiku docela slušné počasí, byť nás místy na trase doprovázel silnější protivítr. Nakonec jsme byli rádi, že jsme se na hodonínském nádraží sešli pouze tři - Jura Michenka, Peťa Čajka a z Domanína dorazivší Tonda Mikl, paní prodávající ve vestibulu jízdenky nás sice ujišťovala, že ranní motoráček jezdívá prázdný a že bychom si kola mohli poskládat i mezi sedačky, ale opak byl pravdou, neoblomný pan průvodčí nám nechal kola naskládat jen do prostoru před místy pro sezení, maximálně bychom tam nacpali ještě jedno. Přesunuli jsme se tedy přes Břeclav a Brno na Třebíčsko do Náměště nad Oslavou a trasu si ještě trochu prodloužili přejezdem hezkou zvlněnou krajinou do Hartvíkovic, ze kterých jsme pokračovali okolo vojenského letiště u Sedlece se zaparkovanými MIGy do Kramolína a stoupáním až na rozhlednu Babylon na Zeleném vrchu (491 m. n. m.), nejvyšším bodu celé trasy, která byla vybudována v roce 1831 pro potřeby zeměměřičů. Hezká kamenná rozhledna měřící 25 metrů byla však veřejnosti otevřena až od 13 hodin, tak nám nezbývalo nic jiného, než sjet do Mohelna a přes Lhánice se po lesní pěšině přesunout k biosférické rezervaci na Biskoupském kopci, ze kterého jsme docela drsným sjezdem po rozblácené kamenité cestě dorazili až k řece Jihlavě pod Templštejn v centru Středního Pojihlaví, tedy k místu, kudy jsme postupovali před rokem a půl z Mohelna do Ivančic v rámci Prvního jarního výšlapu JMO. Přejezd krásným údolím Jihlavy okolo hrubšického zámku, který by nutně vyžadoval rekonstrukci a v současnosti je v něm umístěna hospoda, k románskému kostelíku v Řeznovicích nám byl tedy znám, z Řeznovic nás pak čekal výjezd až na Polánku a následný sjezd do Moravského Krumlova s výhledy na protější kostel svatého Floriána. Po průjezdu městem jsme se na jeho konci občerstvili v bistru u známých a dále pokračovali na nedaleký kopec Leskoun s kamenolomem, z jehož vrcholu se nám otevřel krásný výhled do Dyjsko-svrateckého úvalu až k Pálavě. Přes Olbramovice a Branišovice jsme se přesunuli do Vlasatic, kde místní nimrod připomínající herce Třísku ze Slunce sena téměř před našimi zraky odpráskl v příkopě se potulující lišku, z Vlasatic do Velkého dvora se nám zase skýtal nepříjemný pohled na velké množství přejetých bažantů unikajících myslivcům přes chátrající oplocení sousední bažantnice. Další limonádu se svačinkou jsme si dopřáli v Přibicích před hezkým kostelem, Tonda nám udělal velké chutě, když z batohu vytáhl plnou zavařovačku nadýchané domácí zabíjačkové paštiky. Poté jsme se přesunuli do Vranovic, ze kterých jsme odbočili směrem k Pálavě a přes Pouzdřany s výšvihem k památníku Velké Moravy jsme sjeli do Strachotína k vodnímu dílu Nové Mlýny. Mezi Střední (Věstonickou) a Dolní (Novomlýnskou) nádrží jsme přejeli do Dolních Věstonic a podél sklepů s množstvím lidí degustujících burčák postupovali okolo nádrže kolem Pavlova do Milovic, odtud pak přes Bulhary a okolo Nejdku do Lednice. Zde nám postup trochu zpomalili koně, jejichž kočí neberou na cyklisty moc ohled, tak je pak předjíždění povozu s rozjařenými hochštaplerskými turisty na úzké cestičce docela zábavnou událostí. Nicméně jsme zdárně dorazili k Janovu hradu, jenž byl doslova v obležení návštěvníků různého věku a pohlaví, tak jsme se zde po nezbytných snímcích moc nezdržovali a po skutečně v uvozovkách cyklostezce přejeli na Ladenský most a dále kolem ranče až do Ladné. Odtud jsme se rozhodli zkrátit si cestu do Moravského Žižkova po cyklostezce vyznačené na serveru cykloserver.cz jako doporučená, ale moc dobře jsme neučinili, neboť hlavně pro Peťu jedoucího na úzkých galuskách se přejezd určitými pasážemi rozblácené cesty stal noční můrou. Jelikož jsme toho neměli ještě dostatek, z Prušánek jsme si cestu nastavili přejezdem přes Moravskou Novou Ves a po nově vyasfaltované stezce z Těšic za tratí jsme okolo Lužáku dorazili nakonec do Hodonína, kde se nám tachometry zastavily na ukazateli s hodnotou 139,5 km. Průběh celé trasy se nám velice líbil, zejména první pasáž z Náměště do Moravského Krumlova, tak něco obdobného jistě ještě připravíme. Při využití celodenních jízdenek IDS JMK se nemusí trasa absolvovat celá, ale v jejím průběhu se podle potřeby může kdykoli naskočit na vlak a vrátit se do Hodonína. Vybrané fotografie s komentářem můžete spatřit ve fotogalerii, zbytek fotek pak naleznete zde:
|
---|---|
Založil | Jiří Michenka, 16. 9. 2013, 18:41 |
Poslední změna | 16. 9. 2013, 21:37 |
Počet fotografií | 55 |
Možnosti | Doporučit přátelům na Facebooku |